BATMAN HASANKEYF İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

HASANKEYF İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM AYI DÖGEP ÇALIŞMASI

HASANKEYF İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DÖGEP 2020 KASIM AYI ETKİNLİĞİ *EYLEM KONUSU: DKAB Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri, Yeni Nesil Sorular ve Soru Hazırlama Teknikleri, Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçları *EYLEM TÜRÜ: Sunum, Değerlendirme *PAYDAŞLAR: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yönetici *KATILIMCI SAYISI: 7 Öğretmen, Yönetici/temsilcisi            Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı (DÖGEP) kapsamında Kasım ayı faaliyetleri ilçemizde görevli Din kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Serpil ÇELİK tarafından gerçekleştirildi. DÖGEP Kasım ayı etkinliği kapsamında, " DKAB Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri, Yeni Nesil Sorular ve Soru Hazırlama Teknikleri, Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçları" konusunda araştırmalar yapıldı.          Bu araştırmalar neticesinde ''DKAB Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri, Yeni Nesil Sorular ve Soru Hazırlama Teknikleri, Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçlar '' konusu İlçemiz Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinden Serpil ÇELİK tarafından sunu haline getirilmiş olup çevrim içi olarak sunum gerçekleştirilmiştir.          Sunumda öncelikle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretim programı tanıtıldı. Öğretim programının yapılandırmacı yaklaşım üzerinden hazırlandığı üzerinde duruldu ve yapılandırmacı yaklaşımla alakalı kısa özet yapıldı. Ardından öğretim programının ana hedefleri belirtildi. Bununla beraber ele alınan yapılandırmacı yaklaşımın sadece eğitim sürecini değil değerlendirme kısmını da kapsadığı belirtilerek bu yaklaşım üzerinden ne tür değerlendirmeler yapılması gerektiği belirtildi.              Buna göre istenen hedefin, öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine sahip olmaları, bilgiyi günlük hayatta kullanabilmeleri, eğitim sürecinde aktif oldukları gibi değerlendirme aşamasında da aktif olabilmeleri olarak belirtilip bunu sağlayabilmenin yollarından bahsedildi. Bu noktada bunu sağlayacak olan ölçme ve değerlendirme araçları üzerinde duruldu. Klasik olarak kullanılan (Yazılı Yoklama, Sözlü Yoklama, Çoktan Seçmeli Testler vb.) araçların yanında alternatif ölçme ve değerlendirme araçları kullanımının da dersi daha fazla verimli kılacağı belirtilerek bu ölçme ve değerlendirme araçlarından bahsedildi.       Buna göre; Portfolyo (gelişim dosyası), Performans Görevi, Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrik), Gözlem Formu, Proje Ödevi, Akran Değerlendirmesi, Öz Değerlendirme, Grup Değerlendirmesi gibi araçların tanıtımı yapıldı. Daha sonrasında Yeni Nesil Soru konusuna da değinilip öğrenciyi bu sorulara karşı hazırlıklı olabilmesini sağlayan hususlardan birinin de alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanımının sağlanması olarak belirtildi.         Böylelikle kullanılacak olan alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının eğitimde istenen hedeflere ulaştıracağı bilgisi verildi. Daha sonrasında sunum sonlandırıldı.  
HASANKEYF İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM AYI DÖGEP ÇALIŞMASI

10-12-202010-12-202010-12-2020

Yeni Hasankeyf Yerleşkesi HASANKEYF/BATMAN - 0 488 381 20 87

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.